بستن

سبد خرید شما خالی است.

شستن لباس مجلسی: راهنمای کامل شستشو

لباس مجلسی مزون گالانت 20 دی 1402 0 دیدگاه
شستن لباس مجلسی

لباس‌های مجلسی از پارچه‌های گران قیمت، دانتل و ساتن دوخته می‌شود و در برخی از لباس‌ها از تور و منجوق یا سنگ‌ استفاده می‌شود. به همین دلیل شستن لباس مجلسی به سادگی انجام نمی‌شود و باید حتماً با دقت انجام شود که آسیبی به پارچه یا تزئینات آن وارد نشود. در این مطلب در کنار مزون گالانت یک راهنمای موثر در مورد شیوه‌ی صحیح شستشوی لباس مجلسی را در اختیار شما می‌گذاریم.

راهنمای شستشوی لباس مجلسی

از ماشین لباسشویی استفاده نکنید

اولین و مهم‌ترین اصل برای شستشوی لباس مجلسی یا لباس شب این است که حتماً لباس‌ها را با دست بشویید، زیرا چرخیدن لباس در ماشین لباسشویی باعث کنده شدن مروارید، منجوق و تزئینات لباس می‌شود. همچنین مدت زمانی که لباس داخل ماشین لباسشویی می‌ماند و حرارت آب گرم باعث خراب شدن و از دست رفتن کیفیت پارچه می‌شود.

حتی اگر فکر می‌کنید نمی‌توانید خودتان لباس را بشویید و وقت و حوصله‌ی کافی برای این کار ندارید، لباس را به خشکشویی بسپارید تا با سهل انگاری آسیبی به لباس نزنید.

لباس مجلسی را لکه بری کنید

ممکن است روی لباس مجلسی لکه‌ی غذا یا نوشیدنی بریزد یا با لاک ناخن کثیف شود. بهترین راه برای تمیز کردن این است که ابتدا آن لکه را با حلال یا شوینده‌ی مناسب تمیز کنید، سپس لباس را بشویید.

برای از بین بردن لکه‌ی خوراکی‌ها کمی مایع ظرفشویی را روی قسمت لکه بریزید و به آرامی با انگشت ماساژ دهید تا پاک شود. اما گر می‌خواهید از لکه‌بر دیگری مانند استون استفاده کنید باید ابتدا روی یک قسمت از پارچه‌ی لباس آن را امتحان کنید و در صورتی که رنگ یا کیفیت پارچه تغییر نکرد با استفاده از آن لکه را پاک کنید.

برای اینکه لکه ایجاد شده روی لباس به راحتی پاک شود باید هر چه زودتر آن را پاک کنید و این کار را به تعویق نیندازید.

از آب ولرم استفاده کنید

برای شستن انواع لباس مجلسی زنانه مانند پیراهن، کت و شلوار زنانه، مانتو مجلسی هیچوقت از آب داغ یا آب سرد استفاده نکنید. آب داغ باعث باز شدن تار و پود پارچه از هم می‌شود و کیفیت آن را کم می‌کند. آب سرد هم ممکن است باعث آب‌رفتن لباس و خراب شدن آن شود. به همین جهت توصیه می‌شود همیشه از آب ولرم برای شستشوی لباس استفاده کنید.

لباس را روی بند پهن نکنید

بعد از شستن لباس مجلسی زنانه بدون اینکه خیلی محکم آن را فشار دهید آب اضافی را به آرامی بگیرید و داخل یک سبد بگذارید تا با خارج شدن آب کمی سبک شود. بعد از اینکه لباس به حالت نیمه خشک درآمد آن را روی یک حوله‌ی بزرگ و روی یک سطح صاف باز کنید. به خاطر داشته باشید که لباس مجلسی را نباید مستقیم زیر نور آفتاب قرار دهید.

شیوه‌ی صحیح شستن لباس مجلسی

برای شستن لباس مجلسی باید آن را داخل یک تشت که حاوی آب ولرم و شوینده مناسب است، بریزید و بعد از 10 یا 15 دقیقه آب تشت را با آب تمیز عوض کنید. تعداد دفعات عوض کردن آب تشت بستگی به میزان کثیفی لباس دارد اما دو یا سه بار عوض کردن آب تشت برای تمیز شدن لباس کافی است.

بهترین شوینده برای شستن لباس مجلسی که آسیبی به رنگ و کیفیت پارچه نمی‌زند شوینده‌ای ملایم مانند مایع ظرفشویی یا مایع لباسشویی است. اگر می‌خواهید از شوینده‌ی دیگری استفاده کنید حتماً پیش از شستشو آن را روی قسمتی از پارچه لباس امتحان کنید تا از سالم ماندن پارچه مطمئن شوید.

هنگام شستشو به هیچ وجه لباس را چنگ نزنید و موقع آب‌کشی آن را نچلانید. به آرامی لباس را ماساژ دهید و آب اضافی آن را بگیرید. با این شیوه، هم پارچه خراب نمی‌شود و هم کم‌تر چروک می‌شود.

یکی دیگر از موارد مهمی که برای شستن لباس مجلسی زنانه بایستی رعایت شود این است که هنگام این کار ناخن‌هایتان باید کوتاه باشد تا به پارچه یا سنگ‌های لباس گیر نکند و آن را خراب نکند. برای اطمینان می‌توانید هنگام شستن لباس از دستکش استفاده کنید.

مزون گالانت انواع مدل‌های مختلف لباس مجلسی زنانه را با بهترین و جدیدترین طرح‌ها و پارچه‌های با کیفیت در اختیار مشتری قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.