بستن

سبد خرید شما خالی است.

تاریخچه لباس شب مجلسی

لباس مجلسی مزون گالانت 2 تیر 1401 0 دیدگاه
تاریخچه لباس شب مجلسی - مزون گالانت

به عبارت ساده، لباس شب، سبک غالب است که توسط زنان برای پوشیدن در شب استفاده می شود. اگرچه در تعریف اصلی آن ساده است، اما انتظارات پیچیده ای در رابطه با مناسب بودن لباس مد روز برای شب وجود دارد.

صرف نظر از تاریخچه لباس شب مجلسی، لباس شب به طور پیچیده ای با مد روز مرتبط است، با ویژگی های خاصی که آن را از لباس های روزمره متمایز می کند. لباس شب یک فرم خاص از لباس است که زنانگی یک زن را تقویت می کند و جذابیت او را نمایان می کند.

به طور کلی، در لباس شب ملسی یقه ها کوتاه، اندام ها واضح، بازوها برهنه، و دامن ها بلند طراحی شده اند. پارچه از ساتن تا مات، بافت تا صاف و نرم تا سفت متفاوت است. لباس‌های مجلسی ممکن است گشاد باشند یا بدن را در آغوش بگیرند و بر نمابش انحنا تأکید کنند.

تاریخچه لباس شب مجلسی

اگرچه لباس مجلسی دربار برای قرن ها وجود داشته است، اما در میان مورخان لباس اتفاق نظر وجود دارد که لباس شب به عنوان یک دسته مجزا در اواسط دهه 1820 رشد یافت.

این نوع لباس تقریباً همزمان با ظهور جنبش رمانتیک در هنر و ادبیات به عنوان تأثیری در فرهنگ اروپایی و آمریکایی ظاهر شد.

سایر عوامل فرهنگی مانند افزایش تولید پارچه، صنعت نساجی پررونق، و گسترش صنعت پوشاک آماده منجر به دسترسی بیشتر به منابع تولید لباس شب مجلسی شد. در دهه 1820، مجلات مد پاریسی و آمریکایی محبوبیت فزاینده ای را در میان زنان در ایالات متحده و اروپا تجربه کردند.

زنان لباس شب را با کلماتی مانند مانند لباس صبح، لباس روز، لباس پیاده روی، لباس گردشگاه، لباس کالسکه، لباس ساحلی، لباس شام، لباس شب، یا لباس مجلسی توصیف کردند. از این کلمه ها، به نظر می رسد در نهایت لباس شب متولد شده است.

اهمیت لباس مجلسی

اهمیت لباس مجلسی در دنیای مد و فشن

1820 تا 1899

در طول هشتاد سال آخر قرن نوزدهم، مدهای زنانه از یک سیلوئت X شکل (دهه 1820) تا دوره (1870-1890) تکامل یافت و با مدل های ساعت شنی به پایان رسید (1890) . در هر دوره لباس شب مدل خود را از سبک های رایج روز می گرفت.

1900 تا 1945

سال‌های اولیه قرن بیستم شامل پیشرفت در مدهای زنانه از مدل های S شکل به احیای سبک‌های امپراتوری به سبک فلاپر در دهه 1920 بود. به استثنای بخش آخر این دوره زمانی، لباس شب از رسوم لباس روز پیروی می کرد.

یقه‌ها عمیق و گشاد بودند، آستین‌ها کوتاه بودند یا فقط بند روی شانه بودند، طول دامن‌ها با توجه به مدل‌های مد متفاوت بود و اغلب دامن های پیچیده، پارچه‌ها یا لایه‌های متعدد طراحی می‌شدند. پارچه‌ها ابریشمی و ساتن‌های بسیار انعطاف‌پذیر و مخمل‌های مجلل و تافته بودند. چین‌کاری، گلدوزی، توری، منجوق، حاشیه، قیطان و قلاب‌زنی لباس شب را تزئین می‌کرد.

در طول دهه 1930، لباس‌های شب به مرور از سبک‌های روز جدا می‌شد و طول آن تا کف زمین بلند بود. در حالی که طول لباس‌های روز از وسط ساق پا تا مچ پا در تغییر بود.

1945 تا 2003

مدل جدید دیور – با خط شانه‌های گرد، دور کمر و دامن فوق‌العاده – استایل روز را مشخص کرد. لباس شب به طور کلی بدنه های بدون بند را با دامن های کامل به جای باریک ست می کرد و بلندی دامن ها تا زمین غیر معمول نبود.

در دهه 1960، گزینه های زیادی در لباس شب ظاهر شد. لباس‌ها با طرح‌های درخشان ساخته می‌شدند و لباس ها ممکن بود با پولک‌ها، مهره‌ها یا تکه‌های پلاستیکی تزئین شده باشند.

در اواخر دهه 1960، لباس‌های شب به قد بلند خود بازگشتند. در اواسط دهه 1970، لباس‌های شب شیک معمولاً بلند بودند و از پارچه‌های نرم، چسبنده و اغلب بافتنی ساخته می‌شدند.

در دهه 1980، زرق و برق لباس شب با لباس های حرفه ای برای زنان حرفه ای در تضاد بود و رنگ های روشن و پر جنب و جوش با زرق و برق فراوان، گلدوزی، پولک دوزی و منجوق ادغام شده بود.

استفاده از لباس شب در 2022

امروزه، لباس شب محدود به رویدادهای رسمی یا نیمه رسمی مانند عروسی، جشن های مختلف، مجالس و مراسم اهدای جوایز است. همانطور که ممکن است در افراد مشهور در جوایز اسکار دیده شود. با وجود طیف وسیعی از امکانات برای لباس شب معاصر برای زنان، یک لباس مجلسی بدون شک شامل یقه کوتاه، اندامی، بازوهای برهنه و دامن‌های مجلل است. لباس شب توجه را به زیبایی زن جلب می کند و به جذابیت او کمک می کند.

در ادامه می توانید مدل های جذاب لباس شب مجلسی مزون گالانت را بررسی کنید و یک خرید لذت بخش از با کیفیت ترین و لوکس ترین لباس مجلسی های ایران داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.