بستن

سبد خرید شما خالی است.

تاریخچه کت و شلوار مجلسی زنانه + مدل های 2022

کت و شلوار مجلسی زنانه مزون گالانت 24 اردیبهشت 1401 0 دیدگاه
تاریخچه کت و شلوار مجلسی زنانه - مزون گالانت

تاریخچه کت و شلوار مجلسی زنانه: ما در مزون گالانت مدتهاست که کت و شلوارهای مجلسی زنانه و سفارشی برای طیف وسیعی از حرفه ای ها تولید کرده ایم. به هر حال، یک کت و شلوار با دوخت قوی، سبک و حس هویت لوکس بودن را منتقل می کند. به همین دلیل است که تاریخچه پیروزمندانه کت و شلوار زنانه را بررسی کنیم!

اگرچه کت و شلوار مجلسی زنانه ممکن است مانند مردان به دهه 1600 باز نگردد، اما تاریخچه ای رنگارنگ و متنوعی دارند. اولین حضور قابل توجه زنی که کت و شلوار مردانه را خودش می سازد در سال 1870 بود که سارا برنهارت که بازیگربود، شروع به پوشیدن “لباس های مردانه” خود در ملاء عام کرد. در آن زمان، زنی که کت و شلوار مردانه به تن داشت، رسوایی بود، اما این جنجال او را از چالش بیشتر نقش های جنسیتی باز نداشت – او در سال 1899 نقش اصلی را در فیلم هملت بازی کرد.

سارا برنهارت - با کت و شلوار زنانه
سارا برنهارت – با کت و شلوار زنانه

در سال 1910 جنبش حق رای زنان به شدت در حال رشد بود و به همراه آن زنان جسورتر و فعال‌تر آمدند. راهپیمایی‌ها، و نافرمانی مدنی به چیزی بیشتر از، از بین بردن ایده‌آل‌های قدیمی دهه 80 نیاز داشت – آنها به لباس‌های محدودکننده کمتری نیاز داشتند. در این بین ایده کت و شلوار زنانه شکل گرفت.

کت و شلوار سوفراژت مشخصه زنان مترقی و الهام گرفته از نماد و مد بزرگ دختر کوکو شانل بود. شنل که احتمالاً شناخته شده ترین طراح در ساخت کت و شلوارهای زنانه بود، در طول جنگ جهانی اول با اجتناب از کرست محبوبیت پیدا کرد و به طور گسترده ای با ساخت اولین کت و شلوار واقعاً زنانه به معنای مدرن شناخته می شود. برخلاف مدل های قبلی خود، کت و شلوار شانل حس زرق و برق و زنانگی را حفظ کرده بود.

آزادی طناب زنی زنان در عصر جاز ادامه یافت، زیرا زنان به طور گسترده شروع به پوشیدن شلوار برای فعالیت های اوقات فراغت، به ویژه تنیس، سوارکاری و دوچرخه سواری کردند. تا آن زمان (و حتی پس از آن در بسیاری از جاها)، زنانی که شلوار پوشیده بودند، رسوایی تلقی می شد و اغلب جرم محسوب می شد.

در سال 1933، النور روزولت اولین بانوی اولی شد که در یک مراسم رسمی شلوار پوشید. اگرچه انتخاب لباس او تصادفی بود، اما او لباس های نامتعارف را پذیرفت و برای تعدادی عکس در لباس ساختار شکن خود ژست گرفت.

تاریخچه کت و شلوار مجلسی زنانه در بین بازیگران

و سپس مارلن دیتریش با فیلم‌های مراکش (1930)، ناهید بلوند (1932) و هفت گناهکار (1940) با پوشیدن لباس‌های نمادین و کت و شلوارهای سفید خود، به طور مؤثری تصورات بین‌المللی و به طور کلی لباس زنانه را تغییر داد. حمایت عمومی دیتریش از کت و شلوار در زندگی حرفه ای و شخصی او همزمان با طراح لباس خود مارسل روچاس بود که اولین کت و شلوار زنانه آماده را تولید کرد. در دهه چهل، کاترین هپبورن با علاقه بسیار زیاد خود برای پوشیدن شلوار در ست و خارج از ست به استحکام بخشیدن به شلوار به عنوان بخشی از کمد لباس های روزمره زنان در شو تبلیغاتی خود کمک کرد.

مارلن دیتریش به همراه کت و شلوار زنانه
مارلن دیتریش به همراه کت و شلوار زنانه

پس از جنگ جهانی دوم، کت و شلوار زنانه کاهشی کوتاه در محبوبیت داشت، زیرا بسیاری به دنبال بازگشت به نقش‌های سنتی خانگی پس از هجوم گسترده زنان به نیروی کار زمان جنگ بودند. اما در دهه 1960 کت و شلوارزنانه دوباره با قدرت کامل به مد روز بازگشت، دهه شصت همچنین شاهد آندره کورگس بود که کت و شلوار را با مدلی زیبا معرفی کرد.

تاریخچه کت و شلوار زنانه - مزون گالانت
تاریخچه کت و شلوار زنانه – مزون گالانت

در سال 1966، ایو سن لوران با انتشار تاکسیدو هنجار شکنی کرد. این تاکسیدو زنانه آنقدر جلوتر از زمان خود بود که بسیاری از هتل ها و رستوران ها هنگام پوشیدن آن اجازه ورود زنان را نمی دادند. نباید نادیده گرفت، دهه هفتاد همچنین شاهد ظهور لباس های تک جنسیتی در فرهنگ جوانان و اضافه شدن اصلاحیه آموزشی بود که به دختران اجازه می داد در مدارس دولتی شلوار بپوشند.

در دهه 1980 درصد زنان در نیروی کار به بیش از 50 درصد افزایش یافته بود و این دهه با نماد نمادین “کت و شلوار قدرتمندانه!” شناخته شد. با حمایت جورجیو آرمانی از پدهای شانه‌ای آندروژن و طرح کت‌های بزرگ، ظاهری کلیشه‌ای برای زنان در فشن ایجاد شد.

در سال 1993، باربارا میکولسکی و کارول موزلی براون، سناتورهای پیشرو، این موضوع را برای لغو ممنوعیت پوشیدن شلوار زنان در مجلس سنا رهبری کردند. تصور اینکه 25 سال پیش می‌توانست زنی را به دلیل پوشیدن شلوار از کنگره اخراج کند، سخت بود.

مزون گالانت پیشتاز خیاطی سفارشی برای زنان است. مدل های کت وشلوار مجلسی زنانه مزون گالانت را بررسی کنید و پس از دریافت مشاوره حرفه ای یک خرید لذت بخش از مدل های جذاب مزون گالانت داشته باشید!

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.