بستن

سبد خرید شما خالی است.

چرا عروس ها لباس سفید می پوشند؟

لباس عروس مزون گالانت 23 فروردین 1401 0 دیدگاه
چرا عروس ها لباس سفید می پوشند؟

شاید این سوال هم برای شما پیش آمده باشد که چرا عروس ها لباس سفید می پوشند؟ و آیا این موضوع دلیل خاصی دارد؟ در ادامه با ما در مزون لباس عروس گالانت همراه باشید تا پیشینه این موضوع را با یکدیگر بررسی کنیم.

نکلت مهمی که باید راجعه به اینکه چرا لباس عروس سفید است به شکل خلاصه در زیر آمده است.

  • عروس ها همیشه لباس عروس سفید نپوشیده اند. 
  • اعتقاد بر این است که این روند از ملکه ویکتوریا سرچشمه گرفته است که هنگام ازدواج با شاهزاده آلبرت در سال 1840 یک لباس توری سفید و ساتن پوشیده بود.
  • این لباس باعث خشم اشراف انگلیسی شد زیرا رنگ سفید به طور سنتی رنگ عزاداری بود.
  • در سال های بعد، لباس سفید برای عروس ها مد شد.

اگر تا به حال کالکشن لباس عروس را دیده باشید، متوجه خواهید شد که لباس های عروس در طیف وسیعی از سبک ها هستند. اما تقریباً همه آنها سفید هستند. با این حال، پوشیدن لباس عروس سفید همیشه محبوب نبوده است. این روند را می توان به ملکه ویکتوریا مرتبط دانست. وقتی که هنگام ازدواج با شاهزاده آلبرت در 10 فوریه 1840 یک لباس سفید پوشید .

در روز عروسی، عروس سلطنتی دربار، لباس مجلسی سفید توری و ساتن ابریشم را انتخاب کرد که خودش طراحی کرده بود .

این یک لحظه حیاتی برای مد در تاریخ عروسی های سلطنتی بود ، اگرچه طبق کتاب ربکا ریسمن با عنوان “زنان در مد” در سال 2016 ، انتخاب لباس سفید ویکتوریا توسط اشراف انگلیسی مورد مخالفت اشراف انگلیسی قرار گرفت زیرا رنگ سفید به طور سنتی نماد عزاداری بود. همانطور که ریسمن می نویسد، لباس های عروسی سلطنتی در آن زمان معمولا قرمز بودند .

ملکه همچنین با گذاشتن تاج گل به جای تاج در موهای خود و کنار گذاشتن لباس‌های مخملی که معمولاً عروس‌های سلطنتی می‌پوشیدند، سنت قبلی را متوقف کرد.

حتی 12 ساقدوش ویکتوریا لباس سفید می پوشیدند. این طرح رنگ در عروسی کیت میدلتون و شاهزاده ویلیام در سال 2011 ظاهر شد، زمانی که پیپا میدلتون یک لباس مجلسی کرم رنگ به تن کرد.

در اینجا پرتره ای از ویکتوریا در روز عروسی اش را میتوانید ببینید!

ملکه ویکتوریا حتی سنت پوشیدن تاج گل را آغاز کرد. فرانتس خاور وینترهالتر/ویکی‌مدیا کامانز

در سال‌های پس از عروسی سلطنتی ملکه ویکتوریا، لباس‌های عروس سفید کم کم مد شدند .

در یکی از مجله زنان معروف آمده است: «عرف پوشیدن لباس عروس از همان دوران ابتدایی تصمیم گرفته است که رنگ سفید مناسب‌ترین رنگ ممکن برای هر ماده‌ای است . “این نمادی از پاکی و بی گناهی دخترانه و قلب بی آلایشی است که او اکنون به داماد در عروسی تقدیم می کند.”

این توصیف از لباس عروس سفید به عنوان نماد باکرگی مطمئناً بسیار منطقی به نظر می رسد.

شایان ذکر است که ویکتوریا تنها عروس سلطنتی نبود که سفید پوشید. از شاهزاده فیلیپا انگلستان به عنوان اولین خانواده سلطنتی که در سال 1406 یک لباس عروس سفید ، متشکل از تونیک با شنل ابریشمی سفید، نام برده می شود. و همانطور که مجله تایم اشاره می کند، مری ملکه اسکاتلند در سال 1558 یک لباس عروس سفید پوشید.

بنابراین ویکتوریا کسی است که سنت پوشیدن لباس سفید را آغاز کرد – که در زمان او اصلاً رایج و مرسوم نبود.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.