بستن

سبد خرید شما خالی است.

راهنمای کامل پارچه لباس عروس: معرفی 21 مدل پارچه معروف

لباس عروس مزون گالانت 4 بهمن 1402 0 دیدگاه
پارچه لباس عروس

هنگام جستجوی لباس عروس مناسب باید به چیزهای زیادی مثل پارچه لباس عروس فکر کنید، زیرا تعداد زیادی مدل، سیلوئت، قیمت متنوع و طراح های زیادی وجود دارد. با این حال، زمانی که درک اولیه از پارچه لباس عروس و اینکه چه زمانی باید آنها را بپوشید، داشته باشید، تصمیم گیری در مورد خرید لباس عروس را برای شما آسان تر خواهد کرد.

به گفته مزون گالانت، کارشناس مد لباس عروس، همه پارچه های لباس عروس به طور یکسان طراحی و دوخته نمی شوند، به خصوص در مورد فصل های مختلف سال. یک لباس ساتن سنگین یک انتخاب ناخوشایند در تابستان است، همانطور که یک سارافون نخی ممکن است در یک عروسی در سالن پذیرایی نامناسب به نظر برسد.

علاوه بر این، کارشناس مزون گالانت توضیح می‌دهد که این سبک و سیلوئت لباس است که در نهایت اهمیت پارچه را تعیین می‌کند. برخی از پارچه ها برای طرح‌های ساختاری مناسب‌تر هستند، برخی دیگر برای طراحی ظاهری لباس و برخی دیگر برای لباس‌های عروس بزرگ‌تر مناسب هستند. پارچه‌های مورد علاقه طراح های لباس عروس برای طراحی، پارچه‌های ساخته‌ و پرداخته شده‌ مانند میکادو، فایله و گازار هستند.

بنابراین قبل از اینکه تجربه خرید لباس عروس خود را شروع کنید، یاد بگیرید که در مورد انواع مختلف پارچه های لباس عروس امروزی چه انتظاری دارید. در ادامه با مشاوره تخصصی از کارشناس مزون گالانت، پارچه های لباس عروس را به شما معرفی خواهیم کرد.

21 مدل پارچه لباس عروس محبوب و جذاب

برای خرید لباس عروس با بهترین پارچه لباس عروس با کارشناسان ما در مزون گالانت تماس حاصل فرمایید.

باتیست

این پارچه شفاف، سبک و نرم، از بافت ساده ساخته شده است و معمولاً به شکل روکش یا روبنده است. این پارچه برای ماه های گرم بهار یا تابستان ایده آل است، این پارچه لباس عروس مناسب یک جشن عروسی در باغ است.

برواد

برواد را می توان از ابریشم یا الیاف مصنوعی تهیه کرد و با ژاکارد (نقوش برجسته) بافته شده در پارچه متمایز می شود. از آنجایی که جنس آن سفت است، اما سبک تر از ساتن است، انتخاب مناسبی برای لباس های عروس ساختار یافته است که برای پوشیدن در عروسی های رسمی پاییز یا زمستان طراحی شده اند.

چارموز

غنی و ظریف، همانطور که از نامش پیداست، این پارچه مجلل با براقی در بیرون و روکش مات در داخل مشخص می شود. به طور معمول از ابریشم ساخته شده است (اگرچه جایگزین های مصنوعی وجود دارد)، روکش نرم آن باعث محبوبیت آن برای سبک های روان است که معمولاً بر اساس تعصب تراشیده می شوند. پوشیدن پارچه‌های نرم چارموز،در تمام طول سال مناسب است، اگرچه میتواند پارچه اصلی و جذاب برای بهار یا تابستان باشد.

چیفون

یکی از پارچه‌های سبک‌ چیفون است. پارچه ابریشمی است که اغلب به‌عنوان روکش، لایه‌ها یا به‌عنوان جزئیات برجسته به دلیل سبک شفاف آن استفاده می‌شود. جنس مات که از ابریشم بافته شده یا ابریشم مصنوعی ساخته شده است، حالتی شناور دارد.

ساختار سبک و مطبوع آن نیز آن را به گزینه ای عالی برای عروسی های بهاری و تابستانی تبدیل می کند، در حالی که ظاهر بدون وزن آن خود را شبیه سبک های الهه ای نشان می دهد. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که منسوجات ظریف می توانند کاملا شکننده باشند و به راحتی مستعد گیر کردن، کشیدن یا ساییدگی باشند.

کرپ

کرپ که از ابریشم نرم یا ابریشم مصنوعی سبک وزن ساخته شده است، پارچه ای گازدار و چروک است که بهترین کار را با سایه های نرم دارد. مواد خوش فرم می تواند برای برجسته کردن منحنی ها عالی باشد، اما در طرح های مینیمالیستی و حتی لباس های عروس نیز به خوبی کار می کند.

دمشقی یا داماس

مانند پارچه ابریشمی که دارای طرح های برجسته است، داماس نیز یک پارچه لباس عروس با وزن سبک است. الگوی آن (در ژاکارد) معمولاً همان رنگ مواد پایه است و منسوجات کلی برای سبک های ساخته شده با شکل های ساختاری مناسب است. یک گزینه عالی در تمام طول سال میباشد.

سوئیسی نقطه‌ دار

پارچه سوئیسی خال‌دار، سبک وزن و قابل تنفس است که از پارچه خراطین ساخته شده است که دارای نقوش نقطه‌دار و پراکنده یکنواخت است. این پارچه لباس عروس برای مراسم عروسی در فضای باز بهار یا تابستان، به ویژه جشن های عروسی در باغ ایده آل است.

دوپیونی

دوپیونی کمی خشن است و از الیاف درشتی ساخته شده است که زیبایی ظاهری بالا و ارگانیک جذابی دارند. یکی از مدل های ابریشم‌ ضخیم، این قابلیت را دارد که شکل خود را حفظ کند، و آن را به گزینه‌ای عالی برای سیلوئت‌های دراماتیک‌تر مانند لباس‌های عروسی شیک تبدیل می‌کند.

گازار

گازار که از پشم یا ابریشم ساخته شده، ظاهری صاف و شفاف دارد که بی شباهت به ارگانزا نیست. به طور خاص، گازار ابریشم برجسته ترین نوع لباس عروس است که به عنوان پارچه لباس عروسی جذاب در کانون توجه قرار گرفته است. مواد سفت و در عین حال شفاف شکل خود را به خوبی حفظ می‌کند و بهتر است در طرح‌های ساختاری، رمانتیک و مدل‌های دامن دار مانند لباس‌های عروس بلنداستفاده شود، که در تمام طول سال مناسب هستند.

ژرژت

ژرژت شفاف و سبک وزن از پلی استر یا ابریشم ریسیده شده و دارای سطح کرپ است. در حالی که سیلوئت نرم آن را به یک لایه رویه عالی در لباس های عروسی تبدیل می کند، پارچه شناور برای شبح های زنانه که با بدن حرکت می کنند ایده آل است. به طور معمول، این پارچه باید در فصول گرم سال استفاده شود.

میکادو

میکادو نوع سنگین‌تری از ابریشم با روکش براق است که محبوبیت زیادی پیدا کرده است و ضخامت آن ساختاری را فراهم می‌کند که می‌توان آن را با طرح‌های معماری و پیچیده طراحی کرد. این پارچه را می توان در تمام طول سال پوشید، اما با توجه به وزن آن ممکن است برای دماهای سردتر مناسب تر باشد.

مویر

مویر که معمولاً از پلی استر یا تافته ابریشم سنگین ساخته می شود، وقتی در نور دیده می شود، ظاهر شبیه آب درخشانی را ایجاد می کند. (با طراحی ظریف و موج دار مشخص می شود.) این پارچه می تواند بسیار سنگین باشد، بنابراین بهتر است در زمستان پوشیده شود.

ارگانزا

اگرچه ارگانزا صاف و سبک مانند نوعی پارچه ابریشمی است، اما ظاهر ساختار یافته تری دارد و آن را برای مراسم عروسی در هوای گرم ایده آل می کند. این به طور سنتی از ابریشم بافته می شود و دارای روکش براق و پارچه ای ترد است. علاوه بر این، این پارچه لباس عروس اغلب برای ظاهر لایه‌ای استفاده می‌شود تا به لباس‌های عروس، دامن های بند و حجاب‌ها کامل شود.

پلی استر

ارزان و مصنوعی است. این پارچه را می‌توان در تمام طول سال نیز پوشید، اما ممکن است پوشیدن آن در ماه‌های تابستان کمی ناراحت‌کننده باشد زیرا تنفس چندانی ندارد.

در حالی که پارچه های ساخته شده از الیاف طبیعی تمایل بیشتری به تنفس دارند، اما معمولاً گران تر و نگهداری بالایی دارند زیرا به راحتی چروک می شوند. به همین دلیل است که جایگزین‌های مصنوعی محبوبیت بیشتری پیدا کرده‌اند.

ریون

پارچه صافی شبیه ابریشم، ابریشم مصنوعی الاستیک تر و مقرون به صرفه تر است. این الیاف نیمه مصنوعی سبک و قابل تنفس است و برای عروسی تابستانی مناسب است اما می‌توان آن را در تمام طول سال پوشید. در حالی که یک مزیت در این است که ارزان است، اما به راحتی چروک می شود.

ساتن

برای دهه‌ها، ساتن ابریشمی براق پارچه انتخابی اکثر عروس‌ها بود. ساتن از الیاف ابریشم و نایلون سنگین و صاف است که تعداد نخ های بالایی ایجاد می کند. ساتن ابریشم یکی از سنتی‌ترین پارچه‌های لباس عروس است، اما از آنجایی که ساتن به روکش خاصی اشاره دارد، می‌تواند از پلی استر یا ترکیبی نیز ساخته شود.

شانتونگ

شانتونگ از ابریشم یا پنبه ساده بافته شده دارای بافت ظریفی است که منجر به بافتی ساییده شده و ظاهر خام و طبیعی می شود. وزن متوسط و سبک آن برای تمام فصول مناسب است و به آن اجازه می دهد تا حجمی را حفظ کند که به نظر می رسد و احساس غنی می کند. پارچه دارای روکش زیبایی است که می تواند برای همه چهره ها جذاب باشد.

ابریشم

یکی از سنتی‌ترین و گران‌ترین پارچه‌ها، ابریشم نه تنها جاودانه و لاکچری است، بلکه همه کاره است. بادوام است، در بافت‌ها و سبک‌های مختلف می‌آید و برای تمام فصول مناسب است،و انواع آن عبارتند از سیلک گازار، ابریشم میکادو، فایل، شانتونگ و دوپیونی.

تافته

تافته در سبک های مختلف موجود است و از ابریشم یا الیاف مصنوعی ساخته می شود. این پارچه ترد و همه کاره برای زمستان و تابستان مناسب است، این پارچه ترد و همه کاره می تواند تقریباً در هر رنگی باشد و گاهی اوقات به دلیل فرآیند بافت رنگین کمانی به نظر می رسد.

برای خرید لباس عروس با بهترین پارچه لباس عروس با کارشناسان ما در مزون گالانت تماس حاصل فرمایید.

مخملی

مخمل نرم، ضخیم و نمدی و دارای ترکیبی سنگین است که آن را برای عروسی های پاییزی یا زمستانی مناسب می کند. این پارچه لطیف معمولاً خود را به ظاهر سلطنتی و الهامات قدیمی می رساند.

زیبلین

زیبلین در یک جهت از الیاف مستقیم بافته می شود تا یک روکش براق داشته باشد. همانطور که به لباس عروس مربوط می شود، زیبلین ابریشمی رایج ترین گونه ای است که در اکثر طرح ها استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.