بستن

سبد خرید شما خالی است.

نحوه شستن و پاک کردن لکه های لباس عروس

لباس عروس مزون گالانت 6 بهمن 1401 0 دیدگاه
نحوه شستن و پاک کردن لکه های لباس عروس - مزون گالانت

اگر لباس عروس شما لک دارد و میخواهید آن ها را از بیبن ببرید، در این مقاله مزون گالانت نحوه شستن و پاک کردن لکه های لباس عروس را به شما آموزش خواهیم داد.

شما هم حتما بعد از صرف وقت زیاد و تست کردن چندین مدل موفق به خرید لباس عروس شده اید. از آنجایی که هزینه زیادی کرده اید و سرمایه گذاری قابل توجهی برای خرید آن انجام داده اید، بدترین اتفاق برای هر عروسی پیدا کردن لکه ای روی لباس عروس است.

لکه هایی مانند نوشیدنی، رژ لب و … ممکن است در روز عروسی شما اتفاق بیفتد، و اگرچه لکه‌های لباس عروس شما ممکن است فاجعه به نظر برسد، اما لازم نیست ترس به دل خود راه دهید.

برای شستن و پاک کردن لکه های لباس عروس از مزون خود راهنمایی بگیرید
برای شستن و پاک کردن لکه های لباس عروس از مزون خود راهنمایی بگیرید

خوشبختانه، مراحل موثری وجود دارد که می توانید برای از بین بردن لکه به راحتی دنبال کنید. در زیر بهترین نکات پیشگیری و از بین بردن لکه لباس عروس و راه‌حل‌های خانگی وجود دارد که در صورت لک دار شدن لباس شما در عروسی باید رعایت کنید.

چگونه از لک شدن لباس عروس خود جلوگیری کنیم؟

راه حل هر مشکلی با پیشگیری شروع می شود. اگرچه کثیف شدن لباس عروس شما اجتناب ناپذیر است – به خصوص اگر عروسی در فضای باز دارید- چند کار وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از آسیب رساندن به لباس خود انجام دهید.

حتما بخوانید: راهنمای نگهداری لباس عروس قبل از عروسی

پیشاپیش به فکر باشید

هنگامی که در جستجوی لباس عروسی خود هستید، برای جلوگیری از هرگونه خراب کاری احتمالی، مکان محل برگزاری و فعالیت‌هایی را که در مراسم عروسی شما انجام می‌شود، را در نظر بگیرید.

آیا یک دامن بلند و طولانی در جنگل پوشیده‌اید و با چمن و خاک در تماس هستید؟

آیا می‌خواهی شب را با در دست گرفتن نوشیدنی برقصید؟ آیا قرار است در پایان عروسی در استخر بپرید یا در دریا راه بروید؟ انتخاب لباسی که برای مکان شما منطقی باشد، از شما در برابر برخی از لکه های قابل پیشگیری محافظت می کند.

لباس خود را دور از دسترس نگه دارید

قبل از پوشیدن لباس عروسی خود، لباس های عروسی خود را به دور از هر گونه آلودگی احتمالی نگهداری کنند. بهتر است لباس خود را به صورت عمودی روی بند های آویزان در کمد یا بالای در آویزان کنید و از افراد فضول و حیوانات خانگی دور باشید!

از لباس خود محافظت کنید

هنگامی که زمان آرایش فرا رسید، قبل از اینکه لباس عروسی خود را بپوشید، یک روپوش بپوشید، تا لک ریمل یا سایه چشم به سفیدی لباس عروس شما راه پیدا نکند.

از برزارکننده عروسی خود بخواهید که به شما کمک کند تا کاور مناسب را انتخاب کنید و از پارچه ای روی صورت خود استفاده کنید تا از انتقال آرایش جلوگیری کنید.

دست های خود را مرتب بشویید

اگر مجبورید لباس خود را لمس کنید، همیشه دست های خود را از قبل بشویید. به این ترتیب، مطمئن خواهید شد که انگشتانتان هیچ گونه کثیفی، یا ذرات غذا را روی لباستان منتقل نمی کنند.

بهترین نکات شستن و پاک کردن لکه های لباس عروس در خانه

حتی پس از انجام تمام اقدامات پیش گیرانه، لکه شدن لباس شما باز هم ممکن است اتفاق بیفتد. در ادامه چند نکته تایید شده توسط متخصصان وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید.

حتما بخوانید: راهنمای نگهداری لباس عروس

همیشه تحقیق کنید

اگر یک ماده ناخواسته روی لباس شما ظاهر شد، باید برای پاک کردن آن آماده باشید. قبل از عروسی کمی زمان صرف تحقیق روی لباس خود و بهترین فرآیند از بین بردن لکه برای پارچه آن کنید. قبل از اقدام به لکه برداری خانگی، باید بدانید که راه شما حل تضمینی است، در غیر این صورت، احتمال این وجود دارد که لکه را بدتر کنید.

روی همه لکه‌ها، هرچه پارچه شفاف‌تر باشد، باید ملایم‌تر باشید تا پارچه را مخدوش نکنید و به آن آسیب نرسانید. شما باید با احتیاط با هر لکه ای برخورد کنید، اما پارچه های ابریشمی حتیاط بیشتری دارند. ترکیب مواد برای نوع محلولی که استفاده می‌کنید نیز مهم است، زیرا برخی پارچه‌ها ممکن است نسبت به برخی ترکیبات حساس تر باشند.

از حوله سفید استفاده کنید

مهم نیست چه نوع لباسی می پوشید، اگر سفید است، همیشه هنگام تمیز کردن از پارچه یا حوله سفید استفاده کنید.استفاده از هر پارچه ی رنگی می تواند منجر به انتقال رنگ از پارچه به لباس شود. پس دقت زیادی به خرج دهید.

به آرامی لکه را پاک کنید

هنگامی که یک حوله سفید تمیز دارید، لکه را با مالش دادن با نیروی ملایم پاک سازی کنید. بزرگترین اشتباهی که یک عروس هنگام از بین بردن لکه ها مرتکب می شود، مالش بیش از حد است.

پارچه‌های شفاف می‌توانند در اثر مالش بیش از حد بافت خود را از دست بدهند و لباس‌های ساتن نیز در صورت مالش بیش از حد، براقیت خود را از دست می‌دهند. ناگفته نماند که مالش محل کثیف باعث بزرگتر شدن لکه نیز میتواند بشود.

چگونه لکه های رایج لباس عروس را در خانه از بین ببریم

از لکه‌های خط چشم گرفته تا ریختن نوشیدنی قرمز، از رایج‌ترین لکه‌هایی هستند که عروس خانم‌ها روی لباس‌هایشان می‌گیرند، در ادامه نحوه پاک کردن لکه های رایج لباس عروس را خواهیم خواند.

پاک کردن لکه آرایش از لباس عروس

کمی کرم پودر یا یک تکه ریمل، یکی از لکه هایی است که پاک کننده های لباس عروس بارها و بارها می بینند. مقداری مواد شوینده ظرفشویی بردارید. بهترین محلول یک محلول معطر لیمو است زیرا حاوی لیمونن است که بیشترین تاثیر را در از بین بردن روغن های آرایش دارد.

برای از بین بردن این نوع لکه، چند قطره از مایع شوینده را به یک پارچه مرطوب اضافه کنید و به آرامی لکه را پاک کنید. سپس، بخش تمیز حوله را مرطوب کنید و روی لکه بکشید تا آن را بشویید. سپس اجازه دهید خشک شود یا با استفاده از سشوار یا خشک‌کن دستی در سرویس بهداشتی، فرآیند را تسریع کنید.

پاک کردن خاک یا گل از لباس عروس

عروسی در فضای باز، ممکن است با خاک و گل لباس عروس شما را لکه‌دار کند. ابتدا سعی کنید جای کثیفی خشک شود، سپس قبل از پاک کردن لکه، هرگونه کثیفی اضافی را پاک کنید. از یک حوله خشک برای برداشتن توده های گل و جذب حداکثر رطوبت استفاده کنید. برای درمان تغییر رنگ، یک دستمال یا قلم پاک کننده لکه بردارید، از لبه ها شروع کنید و به سمت مرکز حرکت کنید. محل را با یک حوله سفید پاک کنید تا خاک از بین برود.

پاک کردن لکه چمن از لباس عروس

یکی دیگر از لکه های رایج در مراسم عروسی در فضای باز، چمن است. از آنجایی که این نوع علائم معمولاً در انتهای دامن لباس عروس شما قرار دارند و در لحظه حذف آنها تقریبا غیرممکن است، بهتر است آنها را تا پایان روز عروسی رها کنید. تلاش برای درمان تغییر رنگ چمن ممکن است لکه‌ای بزرگ‌تر و عمیق‌تر ایجاد کند، بنابراین اجازه دهید با یک تمیزکننده حرفه‌ای این کار را انجام دهد.

پاک کردن لکه نوشیدنی از لباس عروس

برای پاک کردن لکه نوشیدنی، باید سریع عمل کنید. یک حوله بردارید و سعی کنید آن را با محلولی از یک قسمت صابون ظرفشویی و سه قسمت آب بشویید. شروع به کشیدن لبه های بیرونی لکه کنید و به سمت داخل بروید. به یاد داشته باشید که لایه های لباس خود را جدا کنید و هر کدام را جداگانه پاک سازی کنید.

پاک سازی لکه روغن از لباس عروسی

لکه های روغنی یکی دیگر از لکه های پر تکرار هستند. یک پارچه جاذب را زیر لایه پارچه قرار دهید. سپس یک قسمت صابون ظرفشویی و یک قسمت سرکه سفید را مخلوط کرده و یک پارچه سفید آغشته به محلول را روی لباس بمالید. محل آلوده را با آب مقطر ولرم بشویید تا لکه از بین برود.

پاک کردن لکه خون از لباس عروس

اگر بریدگی یا خراشیدگی پیدا کردید و لکه خون به لباس عروسی شما برخورد کرد، با خیس کردن محل لکه دار با یک حوله مرطوب، لکه خون قرمز را از بین ببرید. یک نوک پارجه سفید یا گوشه ای از حوله را با پراکسید آغشته کنید و به آرامی آن ناحیه را بمالید. برای لکه‌های قوی‌تر، چند قطره مایع لباس‌شویی یا صابون ظرف‌شویی روی پارچه، کار پاک سازی را انجام می‌دهد.

پاک کردن لکه گرده گل از لباس عروس

گرده گل می تواند از دسته گل شما یا در طول یک عروسی بهاری در فضای باز به لباس عروس شما راه پیدا کند. برای رفع این لکه، دانه های گرده را با یک تکه چسب از بافت لباس خود استخراج کنید. مراقب باشید که گرده ها را مالش ندهید، زیرا پوسته ها به عمق پارچه فرو می روند. اگر گرده لکه‌ای باقی گذاشت، روی آن را با جوش شیرین، پودر بچه یا نشاسته ذرت بپوشانید و بشویید.

چه زمانی باید لباس خود را به شوینده حرفه ای ببرید؟

اگر یک لکه غیرمنتظره برای لباس عروس شما رخ دهد، پاک سازی آن با یک درمان خانگی احتمالا تنها گزینه شما است. با این حال، سناریوهایی وجود دارد که پاک کردن یک لکه به تنهایی باعث بدتر شدن اوضاع می شود. اگر لکه کثیف بزرگتر از 3 ثانتی متر باشد، آن را به طور حرفه ای تمیز کنید. علاوه بر این، اگر لباس عروسی شما دارای جزئیات آراسته یا پارچه توری یا توری است، تلاش برای حل این مشکل توسط خودتان یک انتخاب خطرناک است.

حتی اگر تلاش شما برای از بین بردن لکه در روز عروسی موفقیت آمیز بود، باز هم باید لباس خود را بعد از مراسم عروسی خود به یک سرویس نظافت حرفه ای ببرید. پس از یک شب عروسی همراه با خوردن و رقصیدن، به ندرت پیش می آید که لباسی در شرایط عالی باقی بماند.

مدل های جدید لباس زنانه را در مزون اینستاگرام لباس عروس گالانت ببینید

دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.