بستن

سبد خرید شما خالی است.

تفاوت لباس مجلسی و لباس کوکتل چیست؟

لباس مجلسی مزون گالانت 11 تیر 1401 0 دیدگاه
تفاوت لباس مجلسی و لباس کوکتل چیست؟ - مزون گالانت

تفاوت لباس مجلسی و لباس کوکتل چیست؟ با کمال تعجب، افرادی که علاقه مند به مد و فشن هستند، اغلب از این واقعیت ساده غافل هستند که لباس مجلسی با لباس کوکتل یکسان نیستند. در این پست مزون گالانت با تفاوت های اساسی این دو لباس بیشتر آشنا خواهید شد.

اول و مهمتر از همه، درک این نکته ضروری است که مهمانی ها و رویدادهای کوکتل مناسبت های خاصی هستند. مهمان ها در این مهمانی ها با لباس های نیمه رسمی ظاهر می شوند. فضای داخل این سالن های مهمانی جایی بین شب های رسمی مجلسی و رویدادهای غیررسمی است.

بنابراین، برای بررسی دقیق تر تفاوت این دو لباس از اینجا شروع می کنیم:

تفاوت لباس مجلسی و لباس کوکتل، شماره 1: انتخاب پارچه

لباس‌های مجلسی بزرگ هستند. آنها بلند تر هستند بزرگتر از سایر لباس ها به نظر می رسند. لباس‌های مجلسی عمدتاً از ارگانزا، تافته، ساتن یا انواع پارچه مشابه دیگر ساخته می‌شوند. با این حال، لباس‌ شب از پارچه‌های سنگین‌تری مانند ابریشم یا مخمل ساخته می‌شوند. برعکس، لباس های کوکتل از پارچه های سبک تری مانند پنبه، پارچه ابریشمی و توری ساخته می شوند. پارچه های سبک مناسب خانم های با وقار و خوش سلیقه است. شما همچنین می توانید بسیاری از لباس های کوکتل مد روز برای زنان سایز بزرگ پیدا کنید.

لباس شب مجلسی بلند و پوشیده - مزون گالانت
لباس شب صورتی – مزون گالانت

شماره 2: رسمی بودن رویداد

هنگامی که به رسمیت مربوط می شود، به نظر می رسد لباس های کوکتل در مقایسه با لباس مجلسی کمتر رسمی هستند. تنها دلیل این که رویدادهای کوکتل معمولاً با نوشیدنی‌ها و پیش‌غذاهایی که سرو می‌شوند آرام است.

از سوی دیگر، مهمانی‌های عصرانه رویدادهای رسمی‌تری مانند مراسم تولد، عروسی، و حتی رقص‌ها هستند. چنین گردهمایی هایی نیاز به یک لباس رسمی تر و مجلسی تر دارند.

شماره 3: انتخاب رنگ و الگو

لباس‌ کوکتل در مقایسه با لباس‌ شب، فضای بیشتری را برای انتخاب رنگ‌ها فراهم می‌کنند. رنگ های تند، رنگ های یکدست و حتی برخی از الگوهای انتزاعی در لباس های کوکتل عالی به نظر می رسند. با این حال، این ممکن است برای لباس مجلسی مناسب نباشد، بنابراین نگاه های سرزنش کننده را به خود جلب می کند. که شما این را نمی خواهید!!

شماره 4: قد دامن

به عنوان یک قاعده پذیرفته شده، اکثر لباس های کوکتل دارای طول دامن متوسطی هستند که از قد زانو تا وسط ران متغیر است. خانم ها با توجه به فرم اندامشان قد این لباس ها را انتخاب می کنند. به عنوان مثال، لباس‌های بلند تا وسط ران برای خانم‌هایی با پاهای بلند زیبا مناسب‌تر هستند. به طور مشابه، لباس‌های بلند تا زانو برای همه فرم‌ها ایده‌آل خواهند بود.

راهنمای خرید لباس مجلسی

راهنمای کامل خرید لباس مجلسی و رسمی

برعکس، لباس‌های شب مجلسی دارای قد بلندی هستند که تا روی زمین جاری می‌شوند.

شماره 5: طرح ها

لباس های کوکتل تمایل به داشتن الگوی انعطاف پذیرتر یا مد روز دارند. برخی از لباس‌ها ممکن است بدن را برجسته کنند. پس زمینه طراحی لباس کوکتل همیشه این است که پوشنده را جذاب تر جلوه دهد.

تاریخچه لباس شب مجلسی

تاریخچه لباس شب مجلسی تا 2022

از سوی دیگر، مفهوم طراحی لباس شب و لباس مجلسی عمدتاً بر حیا و نجابت متمرکز است.

شماره 6: اکسسوری و تزیینات

تفاوت ظریفی بین اکسسوری و تزیین لباس وجود دارد. یک لباس کوکتل ممکن است لبریز از اکسسوری باشد، اما یک لباس شب نمی تواند، زیرا لباس مجلسی طراحی ساده تری دارد.

ست کردن اکسسوری با لباس شب مجلسی

آموزش نحوه ست کردن اکسسوری با لباس شب مجلسی

با این حال، لباس های کوکتل هنگامی که به اکسسوری مربوط می شود، لباس های کوکتل فرصت های کافی برای خلاقیت بهتر در مقایسه با لباس های شب فراهم می کنند. شما همچنین می توانید یک لباس کوکتل با رنگ روشن بپوشید، اما این موضوع در مورد لباس های شب صدق نمی کند.

خرید یک لباس به همین جا ختم نمی شود. شما باید آن را با اکسسوری ها و کفش های مناسب ترکیب کنید و در عین حال ظاهر مینیمالیستی را دست نخورده نگه دارید. این لباس ها به وسایل بسیار ابتدایی نیاز دارند تا شما را برای مهمانی تقریباً بدون زحمت آماده کنند.

در ادامه به مدل های جدید لباس مجلسی مزون گالانت نیم نگاهی بیندازید، و کمد لباس خود را از این لباس های فاخر بدون بهره نگذارید!

همچنین می‌توانید اینستاگرام مزون گالانت را نیز دنبال کنید!

mezon_gallant
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.