بستن

سبد خرید شما خالی است.

0 تا 100 نگهداری لباس عروس که خانم ها باید بدانند

لباس عروس مزون گالانت 9 اسفند 1402 0 دیدگاه
اصول نگهداری از لباس عروس

عروس‌های امروزی گزینه‌های زیادی برای اینکه با لباس عروسی خود بعد از عروسی چه کنند دارند. برخی لباس های خود را اهدا می کنند یا می فروشند. با این حال، بسیاری از عروس‌ها به دنبال روش های نگهداری لباس عروس هستند؛ اگر شما هم جزء این دسته از عروس خانم ها هستید با مزون لباس عروس گالانت همراه باشید.

از آنجا که لباس عروس معمولاً طراحی پیچیده ای دارد، بسیار ظریف است و مانند لباس های معمولی به راحتی تمیز نمی شود؛ اصول نگهداری و حفاظت از آن متفاوت است. تمیز کردن و نگهداری لباس عروس کلیدی برای اطمینان از ماندگاری لباس شماست.

در صورتی که به درستی از لباس عروس خود نگهداری نکنید، ممکن است خیلی سریع پارچه لباس شما زرد شود، لکه های اکسیداسیون قهوه ای بر روی لباس تشکیل شود، لباستان چروک شود و یا حتی محلی برای رشد کپک باشد. در این مقاله از مزون گالانت همه چیزهایی که باید در مورد حفظ لباس عروس بدانید را خواهید خواند.

اشتباهات رایج در حفظ و نگهداری لباس عروس

بزرگترین اشتباهی که بسیاری از عروس خانم ها مرتکب می شوند این است که لباس های خود را برای هفته ها، ماه ها و حتی سال ها بعد از عروسی در کمد یا اتاق زیر شیروانی می گذارند. آنها معمولاً قصد تمیز کردن آن را دارند، اما این کار را پشت گوش می اندازند و در کل فراموش می شود، غافل از اینکه مشکلات زیادی میتواند ایجاد کند.

تعریق، چربی پوست بدن، لکه‌های قند و بسیاری موارد دیگر می‌توانند باعث ایجاد لکه‌های بدی بر لباس عروس شوند که در صورت باقی ماندن طولانی مدت روی لباس، این لکه‌ها شروع به اکسید شدن می کنند و باعث تغییر رنگ لباس می شوند.

حتی لکه‌های نامرئی نیز اگر برای مدت طولانی باقی بمانند، می‌توانند مشکلات بزرگی ایجاد کنند و با گذر زمان، مواد را به رنگ قهوه‌ای تیره تبدیل کنند. توصیه می شود لباس را تمیز نگهداری کنید و بدانید که در عرض شش هفته پس از عروسی، نسبت به پاک کردن لکه و نگهداری لباس عروسی اقدام کنید.

در این زمان پاکسازی را می توان برای از بین بردن لکه ها از روی لباس آغاز کرد و بسیاری از خشکشویی ها که خدمات حفظ و نگهداری لباس عروس را انجام می دهند، اغلب تمام تلاش خود را برای از بین بردن سخت ترین لکه ها انجام می دهند، اما باید بدانید اگر لکه ها برای طولانی مدت باقی مانده باشند، همیشه موفق به پاکسازی لکه ها نمی شوند. نور خورشید همچنین یک مشکل بزرگ برای لباس عروس است، زیرا اشعه ماوراء بنفش می تواند به مرور زمان لباس عروس را زرد کند، اما این مشکل چندانی نیست زیرا ممکن است سال ها طول بکشد تا این اتفاق بیفتد.

اگر قصد خرید لباس عروس را دارید، مشاوران ما در مزون گالانت شما را در خرید لباس عروس مناسب و زیبا راهنمایی خواهند کرد.

نگهداری لباس عروس یا خشکشویی استاندارد؟

بر خلاف خشکشویی حفظ لباس عروس با ارزیابی یک متخصص با تجربه آغاز می شود. متخصص با توجه به پارچه، دوخت و جزئیات لباس شما، علاوه بر آنالیز لکه‌ها در امتداد لباس، یک طرح نگهداری منحصر به فرد ایجاد می‌کند.

با این حال، خشکشویی هایی وجود دارند که تمیز کردن لباس عروس را نیز ارائه می دهند. شما می توانید از آنها استفاده کنید، اما مطمئن شوید که ابتدا روند آنها را بررسی کنید.

به طور کلی، شما باید یک خشکشویی پیدا کنید که از یک حلال ملایم و به اندازه کافی خالص برای لباس عروسی شما استفاده کند. حلال‌های دیگری که برای خشکشویی معمولی استفاده می‌شوند ممکن است حاوی ناخالصی‌هایی باشند که می‌توانند دوباره روی لباس رسوب کنند و بوی عجیبی در لباس عروسی شما ایجاد کنند.

تمیز کردن و نگهداری لباس عروس فقط باید توسط خشکشویی هایی انجام شود که در تمیز کردن این نوع لباس تخصص دارند.

قبل از متعهد شدن به هر پاک کننده یا محافظ، سیاست های آنها را به طور کامل بررسی کنید. شما کسی را می خواهید که تضمین کند در طول نگهداری آسیبی نمی بیند. و در صورت آسیب دیدن، به دنبال تضمینی باشید که هزینه لباس (نه فقط نگهداری) بازپرداخت خواهد شد. علاوه بر این، متوجه شوید که آنها تا چه مدت تضمین می کنند که لباس عروس سالم و تمیز باقی می ماند.

نکات نگهداری لباس عروس

ممکن است لکه های نامرئی در کمین لباس عروس شما باشد

متخصص لباس عروس مزون گالانت می‌گوید: «به طرز عجیبی خطرناک‌ترین لکه ها آن‌هایی هستند که نمی‌توانید ببینید. نوشیدنی سفید و چیزهای شفاف خشک می شوند و این لکه های نهفته حاوی قند هستند که به مرور زمان کاراملی می شود و به لکه های قهوه ای تیره تبدیل می شوند، که خشکشویی معمولی نمی تواند آنها را از بین ببرد. ممکن است فکر کنید لباس شما تمیز است، اما در عرض شش ماه یا بیشتر، لکه پنهان کمرنگ و زرد شده و با بالا رفتن سن لباس تیره تر می شود، البته گرما این روند را تسریع می کند.»

به لیبل روی لباس خود توجه کنید

این لیبلی است که نباید نادیده بگیرید. به دنبال دستورالعمل‌های خشکشویی درج شده بر روی لباس عروس خود باشید، مانند «خشک‌شویی فقط با حلال نفت». هرچه می گوید، به آن گوش دهید و مطمئن شوید که نگهدارنده یا خشکشویی که انتخاب می کنید راه حل های تمیز کننده مناسب برای لباس عروسی شما را دارد.

زمان را از دست ندهید!

نظافت حرفه ای اولین گام در نگهداری لباس عروس است و هر چه زودتر لباس عروس را به متخصص یا خشکشویی تحویل دهید بهتر است. عروس ها ممکن است هفته ها صبر کنند تا لباس هایشان را تمیز کنند و این خوب نیست. تا آن زمان، لکه‌ها ممکن است زمان داشته باشند که واقعاً جا بیفتند.

از یک کاور لباس قابل تنفس استفاده کنید

همیشه لباس خود را در یک کیسه پوشاک پارچه ای نگهداری کنید و هرگز از یک کیسه پلاستیکی استفاده نکنید. کاور مناسب بهترین راه برای جلوگیری از تماس لباس شما با هر چیزی با یک سطح خشن و تیز است.

جعبه نگهدارنده باید کاملاً مهر و موم شده باشد

لباس‌های نگهداری‌شده معمولاً در یک جعبه دربسته نگهداری می‌شوند که در آن اکسیژن مکیده شده و با نیتروژن جایگزین شده است. این به منظور جلوگیری از اکسیداسیون (کهنگی، تغییر رنگ و غیره) است که ممکن است برای لباس هایی که چندین سال نگهداری شده اند اتفاق بیفتد. متخصصان لباس عروس توصیه می کنند که هرگز مهر و موم را نشکنید و در صورت شکستن آن، باید آن را حفظ کرده و دوباره مهر و موم کنید.

لباس عروس را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید

هنگامی که لباس عروس به درستی تمیز شد، نوبت به نگهداری آن می رسد. لباس خود را از نور مستقیم خورشید که ممکن است محو شده و لباس را زرد کند محافظت کنید.

آن را از چوب لباسی خارج کنید، که ممکن است باعث بدشکل شدن شود. هر کاری که انجام می دهید، از قرار دادن لباس خود در یک کیسه پلاستیکی معمولی و زیپ دار خودداری کنید. پلاستیک رطوبت را نگه می دارد و به طور بالقوه می تواند رنگ لباس عروس را تغییر دهد.

دستورالعمل های حفظ لباس عروس

  • همیشه هنگام دست زدن به لباس عروس از دستکش نخی سفید استفاده کنید.
  • قبل از اینکه لباس را به طور کامل تمیز کنید، آن را در یک ناحیه نامحسوس تست کنید تا مطمئن شوید که به پارچه آسیبی نمی رساند.
  • برس های نرم به شما در انجام کار کمک می کنند، چند مسواک ملایم بردارید و آن را به کار ببرید.
  • هرگز از سفید کننده برای لباس خود استفاده نکنید. اگر از این ماده شیمیایی فوق العاده خشن استفاده کنید، پارچه ظریف ممکن است به طور غیر قابل برگشتی آسیب ببیند.
  • هنگامی که لباس عروس تمیز و خشک شد، آن را در دستمال کاغذی بدون اسید یا موسلین سفید نشده از قبل شسته شده بپیچید. از دستمال کاغذی رنگی خودداری کنید زیرا ممکن است به مرور زمان لباس را لکه دار کند.
  • برای جلوگیری از چروک شدن دائمی لباس، لایه‌هایی از دستمال کاغذی یا موسلین بین چین‌های لباس قرار دهید. علاوه بر این، مطمئن شوید که نیم تنه و آستین لباس را با دستمال کاغذی پر کنید تا فرم کامل آن حفظ شود.
  • لباس را در ظرفی بدون اسید قرار دهید و آن را در محلی که از نور شدید یا دما در امان است، نگهداری کنید. همچنین می‌توانید بسته‌های خشک‌کننده سیلیس را برای کنترل رطوبت داخل جعبه اضافه کنید.
  • از طرف دیگر، می توانید از یک کیسه لباس پلاستیکی بدون اسید برای آویزان کردن لباس در کمد خشک و خنک استفاده کنید. از آویختن لباس عروس به رخت آویز سیمی یا چوبی خودداری کنید. لباس‌های عروسی بسیار سنگین‌تر از لباس‌های معمولی هستند و وزن آن‌ها ممکن است در هنگام آویزان کردن پارچه باعث کشش آن شود که می‌تواند منجر به خرابی لباس عروس شود.
  • لباس خود را در اتاق زیر شیروانی، گاراژ، زیرزمین یا زیرزمین نگهداری نکنید، زیرا دما و رطوبت در این مناطق می تواند بسیار زیاد باشد.
  • هر دو یا سه سال یکبار لباس خود را چک کنید و آن را تا کنید تا مطمئن شوید که چروک دائمی رخ نمی دهد.
دیدگاهتان را بنویسید
لطفا تمامی موارد خواسته شده را وارد نمایید.

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

وارد کردن موارد ضروری الزامیست.